منتديات بستان ذوي الاحتياجات الخاصة

http://bostan-5as.ibda3.org

الرئيسيةاليوميةس .و .جالتسجيلدخول
المواضيع الأخيرة

شاطر | 

الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
*!* فــارس الكــلمـــة*!*
المدير العام للمنتدى
المدير العام للمنتدى

مُساهمةموضوع: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الإثنين 22 مارس - 21:35

واحد مسطول مروح البيت وبقالو ساعة مش عارف يفتح الباب مراتة من البلكونة بتقولو ارميلك المفتاح قالها لا المفتاح معاية ارميلى خرم الباب

ظابط مسك واحد مسطول بالليل كان معاه حشيش سأله انت بتشرب حشيش؟ قاله ايوه يا باشا، وبتاجر فيه كمان؟ قاله ايوه ، تاني يوم اتعرض على النيابة سأله وكيل النيابة انت بتشرب حشيش؟ قاله لا يا بيه، طب بتاجر فيه؟ قاله لا يا بيه قاله ليه قلت للظابط كده؟ قاله كنت مسطول يا بيه

اتنين مساطيل ركبوا اتوبيس بدورين اللي فوق سأل اللي تحت انتوا ماشيين بسرعة كام؟ قاله 80 و انتوا؟ قاله لا إحنا السواق لسة ماجاش

مرة واحد بيروح بيتة كل يوم سكران قام من النوم الصبح وقال لمراتة انتى يا ولية كل يوم تسيبى نور الحمام منور، مراته ردت عليه اتنيل انت اللي كل يوم بتخش الثلاجة

مسطول على الآخر في يوم فرحه..بعد المعازيم مامشيوا دخل البيت لقى العروسة قاعدة، قال والله انا كنت عارف في الهيصة دي هاينسوا حد

مسطول قابل واحد صاحبه متغاظ من امريكا، المسطول حب يهدي صاحبه، قاله شوف امريكا من غضب ربنا عليها خلاها هناك فى آخر الدنيا لكن مصر يادوبك ساعتين بالبيجو

مرة اتنين مساطيل قعد ين بيحششو فا فى واحد منهم لقى جنازة فى الشارع فقال للتانى هو مين الى مات قاله عمك احمد قاله الله يرحمه، فى اليوم التانى الناس عملو سوان للناس علشان ييجو يعزو، قاله هو مين الى مات قاله يابنى انا قلت لك عمك احمد قاله الله يرحمه، فى اليوم التالت شاف نفس السوان قاله هو مين الى مات رد عليه التانى قاله انا كل يوم اقولك ده عمك احمد راح رد عليه قاله هو مال عمك احمد بقاله تلت ايام الدنيا مخبطة معاه كدة ليه

واحد غبي رجع من السفر لقى الشقة مليانه صراصير.. غير قفل الباب
مرة واحد محشش لقي كنز قال: كويس فاضل الخريطة

محشش قطع رأس أخوه وهو نايم...وقعد يضحك ويقول: هيتجنن لما يصحى الصبح وميلقهاش

واحد مسطول راح صيدلية يشترى جبنة حاول الصيدلى يفهمة ان مفيش جبنه بتتباع هنا وشويه

و مسطول تاني جه، فالصيدلى قاله فهم صاحبك ان مفيش جبنه بتتباع هنا قال لة ياعم سيبك منة دا غبى ادينى بنص جنيه لانشون

واحد غبي كان بيدق مسمار في الحيطه فوقع فقاله تعالى ما جاش، تعالى ما جاش، قام جاب شويه مسامير ورماهم عليه وقالهم...هاتووووووه

اتنين سكرانين بيتفرجو علي نشرة الاخبار فالاول بيقول للتاني هيه النشره طولت اوي كده ليه، التاني قاللو اظاهر انها الحلقه الاخيره

مرة واحد غبي ضاعت محفظته راح القسم عمل محضر الظابط بيقولوا ماتقلقش يابلدينا هنجبهالك من تحت الأرض وبعد ما خرج من القسم شاف الناس بيحفروا للخط بتاع المترو راح قايلهم الهمة يارجالة سودة وبسوستة

مرو واحد سكران ماشي في الشارع لقى واحد عنده حسنة فوق عينه قالو ياخي عين دي ولا غين

مرة اثنين مساطيل قاعدين على القهوة فواحد بيقول للتانى فيك من يكتم السر ، فقالة فى بير ، قالة بصراحة محتاج عشرة جنية قام المسطول التانى لافف وشه وقايل ولا كأنى سمعت حاجة

بيقولك 2 حرامية حبوا يسرقوا شقة واحد ففى واحدنط فى البلكونة فالراجل مسكة فقالة انت بتعمل اية هنا قالة بص ياعم الحج انا كنت بحارب الاعداء بالطيارة بتاعتى وفجاءة انضربت ونطيط بالبرشوت هنا راح الراجل قايلة ايوة كدة انت بطل مش التانى اللى نايم فى البانيو ويقولى ضفادع بشرية

واحد سكران قاعد بيشرب خمرة وعنده بغبغان كل شويه البغبغان يقوله هات كاس يقوله اقعد ساكت هنتفلك ريشك البغبغان يقوله هات كاس يقوله اقعد ساكت هنتفلك ريشك جرس الباب رن قام يفتح فالبغبغان مسك الازازه شربها فلما المسطول رجع قاله ايه ده ؟ قام البغبغان قاله شربت الازازه وادى الريش اللى انت قارفنى بيه أهو

اتنين محششين بيتفرجو على مطش فالمزيع بيقول "دربكه فى الدفاع، دربكه فى خط الوسط، دربكه فى الهجوم، أوبااااا جوة الجون" فالمحشش قال لزميله "إظاهر ان دربكه ده لعيب ميه ميه"

واحد مسطول ركب تاكسي فالسائق قال له ممكن تشوفلي الاشاره اليمين شغاله ولا لا فطلع المسطول رأسه من الشباك قال للسواق شغاله مش شغاله، شغاله مش شغاله، شغاله مش شغاله!!!

مسطول بيقول لصاحبه : يا أخى أمبارح دخلت فيلم هندى هايل بتاع راجل و ست ماشيين لقوا طفله فى اللفه خدوها و ربوها لغايه ما كبرت وفى الاخر طلعت أمهم

مرة واحد مسطول قابل واحد قاله الساعة كام قاله خمسة وخمسة فرد عليه المسطول وقاله ما تعرفشى تقول عشرة وخلاص

مرة ثلاث مساطيل راكبين عربية ففجأة العربية وقفت فواحد قال للتانى :"انزل شوف العربية مالها" فنزل مطلعش فنزل التانى يشوفه مطلعش فنزل الثالث قال لهم :"فيه إيه ؟؟" فقالوا له :"هسسسسس العجلة نايمة"

مرة واحد مسطول ماشي قدام مزرعه لقى مكتوب عليها من بره ((مزرعة عجول)) دخل للبواب وقاله "يا عم انت بتزرعوا العجول ازااااي ؟" البواب شافه مسطول قال اراضيه بكلمه علشان يمشي قاله "احنا بنرمي السكر على الارض وتاني يوم بتطلع العجول." روح المسطول البيت ورمى سكر على الارض تاني يوم لقى النمل كتييييييير على الارض قلهم "يا حلاوة العجول وهي صغيرة

من إيميلي

عدل سابقا من قبل *!* فــارس الكــلمـــة*!* في الإثنين 20 ديسمبر - 2:02 عدل 2 مرات
http://bostan-5as.ibda3.org
بسمة امل
نائبة المدير العام للمنتدى
نائبة المدير العام للمنتدى

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الإثنين 22 مارس - 23:10

مسطول بيقول لصاحبه : يا أخى أمبارح دخلت فيلم هندى هايل بتاع راجل و ست ماشيين لقوا طفله فى اللفه خدوها و ربوها لغايه ما كبرت وفى الاخر طلعت أمهم

اعجبتني امهم بعد ما كبرت

ههههه

اضحك الله سنك

مديرنا الفاضل

وبارك الله بك

فارس الكلمه

تحياتي لك ..

الفتى الطائر
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الأربعاء 24 مارس - 10:26

شكرا لك اخي فارس على النكت اللذيذة

غيث بستان خيِّر

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الأربعاء 24 مارس - 17:15

شكرا لك اخي
ღ¸¸ زوجة الأمــير ¸¸ღ
إداري
إداري

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   السبت 27 مارس - 1:02

واحد مسطول ركب تاكسي فالسائق قال له ممكن تشوفلي الاشاره اليمين شغاله ولا لا فطلع المسطول رأسه من الشباك قال للسواق شغاله مش شغاله، شغاله مش شغاله، شغاله مش شغاله!!!

اتنين سكرانين بيتفرجو علي نشرة الاخبار فالاول بيقول للتاني هيه النشره طولت اوي كده ليه، التاني قاللو اظاهر انها الحلقه الاخيره

كلها جميلة واحترت ايهم اقتبس

ضحكت هنا حتى بدت نواجذي

اسعدك الله كما سعدنا هنا

زدنا من هذا

غيث بستان جديد

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   السبت 27 مارس - 20:25

مرة واحد بيروح بيتة كل يوم سكران قام من النوم الصبح وقال لمراتة انتى يا ولية كل يوم تسيبى نور الحمام منور، مراته ردت عليه اتنيل انت اللي كل يوم بتخش الثلاجة

والله انه شيئ يضحك وايد طلع الاخ ما يعرف يميز بين نور الحمام ولا الثلاجه ههههه

شكرا لك اخوي فارس المصريين احبابنا ودمهم وايد خفيف

الجسر الوردي
غيث بستان خيِّر
غيث بستان خيِّر

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الثلاثاء 30 مارس - 6:33

بيقولك 2 حرامية حبوا يسرقوا شقة واحد ففى واحدنط فى البلكونة فالراجل مسكة فقالة انت بتعمل اية هنا قالة بص ياعم الحج انا كنت بحارب الاعداء بالطيارة بتاعتى وفجاءة انضربت ونطيط بالبرشوت هنا راح الراجل قايلة ايوة كدة انت بطل مش التانى اللى نايم فى البانيو ويقولى ضفادع بشرية

شكرا لك اخي فارس
جنى الجنتين
غيث بستان مروٍ
غيث بستان مروٍ

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الأحد 11 أبريل - 6:03

الله يسعدك كما اسعدتنا
المدير العام للمنتدى
المدير العام للمنتدى

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الجمعة 25 فبراير - 22:46

طبعاً :):)
شكراً جزيلاً لمروركم العذب
مديرتنا الفاضلة بسمة أمل
حفظكم الله

المدير العام للمنتدى
المدير العام للمنتدى

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الجمعة 25 فبراير - 22:48

:):)
أدام الله البسمة عليكم
إداريتنا الفاضلة زوجة الأمير
شكراً جزيلاً لحضوركم الباسم
لا عدمناه
فارس

المدير العام للمنتدى
المدير العام للمنتدى

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الجمعة 25 فبراير - 22:50

أنرت أخي الحبيب الفتى
شكراً جزيلاً لحضورك و مشاركتك
حفظك الله
فارس

المدير العام للمنتدى
المدير العام للمنتدى

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الجمعة 25 فبراير - 22:50

أنرت أخي الحبيب بركات
شكراً جزيلاً لحضورك و مشاركتك
حفظك الله
فارس

المدير العام للمنتدى
المدير العام للمنتدى

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الجمعة 25 فبراير - 22:52

:):)
الأجمل حضوركم أخي الحبيب بدر الزمان
اشتقنا لك يا رجل اين أنت ؟
نسأل الله تعالى أن تكون بخير

شكراً جزيلاً لجميل مرورك أخي الحبيب
أدام الله البسمة على محياك

فارس

المدير العام للمنتدى
المدير العام للمنتدى

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الجمعة 25 فبراير - 22:55

:)

شكراً لحضوركم الراقي
أختي الفاضلة الجسر الوردي
وبارك الرحمن بكم
فارس

المدير العام للمنتدى
المدير العام للمنتدى

مُساهمةموضوع: رد: الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك   الجمعة 25 فبراير - 22:56

اللهم آمين
حياكم الله
أختي الفاضلة جنى الجنتين

وشكراً جزيلاً لمروركم الجميل
حفظكم الله
فارس

الفكاهة المصرية يا عيني عليها :) أوعدك .....حاتضحك من قلبك
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1